Monday, January 4, 2010

Kunjungan Eija ke Bandar Baru Uda dan Koleksi Antikku

Selamat malam rakan2 blog semua. malam ni walaupun dah lewat, ratna gagahkan juga mata untuk entry blog sebab baru happy bersama cik puan eija from eija cottage si toke pelita kita yang tersohor di seluruh malaysia. macam biasa ratna akan ajak member2 yang minat english dan minat mengumpul barang antik ni untuk bertemu dgn eija.

Di rumah harian ratna, jalan padi malinja 12, bandar baru uda
(eija, jiha, shima, ratna)
nampak tak teko dan cawan antik tu..hah..special untuk tetamu khas eija. buat yang jelous tu..malam ni eija dan kwn2 dpt mkan keropok terengganu, buah anggor dan aiskrim je tak ada kambing golek dan lain2 gorengan..kalau nak nanti kita gender2 kat setia tropika yea...
Posing lagi sekali di sudut 2 kerusi jati
Ha..inilah koleksi teko dan cawan antik yang eija dah test tadi..
Pinggan makan
(tak tahu nak panggil bunga apa. kalau tanya mat gebu tahu kot..tolong namakan cik mat...)

Piring cawan bunga ros 3 kuntum

Piring cawan bunga rose 2 kuntum (nama yang ratna cipta sendiri)


cawan kopitiam ni, shima yang kirim ratna untuk belikan di kluang. minggu lepas balik rumah mak di kluang baru belikan.

macam biasalah...beli barang kiriman orang terjumpa barang lain dan terpaksa rela untuk beli...enamel yang ratna minat dan tengah gian nak kolek..jelous tengok orang lain punya colection. periuk 4 tingkat ni datang satu set. kata toke tu dia ada 3 set je, 2 dah kena jual tinggal satu je yg ada..tp dah ada kwn booking lak lah...itupun kalau ada rezeki dia..(jelouslah tu...). Bye..jumpa lagi di lain post.