Saturday, April 17, 2010

Kisah Ayam dan Kentang

Salam rakan2 semua..hari sabtu ni...ratna sibuk dengan urusan renovation pejabat baru di bandar baru uda. Insyaallah kalau tak ada apa aral opis ratna akan berpindah ke bangunan kedai sendiri juga di bandar baru uda. Alhamdulillah, ada rezeki sikit dapatlah beli kedai sendiri. pejabat yang sekarang tu, dah hampir 3 tahun setengah ratna sewa. next n3 ratna share pejabat ratna sebelum berpindah yea.

malam2 ni mata tak mengantuk pulak. saje nak share kisah ayam dan kentang...

Ayam batu ni ratna beli lengkap dengan bakul, rumput2 dan telor batunya sekali. Beli kat Air Hitam (kawasan kedai lama) dengan harga rm25. sebenarnya ratna ada meeting kat majlis batu pahat. on the way balik JB jalan sorang2 kat air hitam. sambil menyelam minum airlah...akhirnya dapat tangkap ayam batu ni..Dia ada 3 saiz dan ada 3 warna (putih, hitam dan coklat)



sekarang ayam tu dah duduk kat atas almari antik ni lah..duduk dekat tepi sliding door luar rumah (kat dalam abang tak kasi bawak masuk ayam...terutama ayam batu cam ni...)


cerita pasal ayam lagi...Sebenarnya kat dalam rumah pun ada ayam..tapi kain gambar ayam..kecik je kalau tak ye ye tak perasan. Guni hijau ni ditampal kain corak ayam dihadapan, pastu letakkan kentang tiruan kat dalamnya bersama sedikit rumput..ha..dah jadi dah...(beli di kedai kat kotaraya, tp ni adalah hasil kerjatangan Kak Ina..kelllas kan...) Kain ayam ni memang susah nak dapat kat malaysia. kalau tak silap kain ni kat Spotlight Singapore je yang ada..


Da...cukup dulu sampai sini celoteh saya..mata dah ngantuk..bye..